fredag 7 oktober 2011

Fredag kväll - äntligen hemma

Äntligen hemma en lång dag är över kl ringde 4.45 i morse uppgång påklädnig, en enkel liten för frukost, bil till gymmet för att köra igång kl 06.45 med ett nytt pass. Det var annorlunda men kul. Naturligtvis handlar det om teknik för att få ut max. Men det var ingen harmoni det blev mer stress än naturligt flyt. Koreografin var som sagt okej men ett par pass till så kanske man kan få ut mer än det här första passet. Min benstyrka gjorde att det rep jag hade gav inget direkt motstånd. Det är det första jag skall se till att ha ett stramare till nästa gång samt inte barfota då det var svårt att få repet att vara kvar under foten.
Jag är nöjd med passet men som sagt lite mer träning innan jag kan påstå att det ger mig något mer...

Efter första halvtimman följde 30min Spinning. Ett litet smakprov om morgondagens RPM pass som kommer att ges. Ett bra pass som kunde ha varit mer än 2 RPM låtar.... Dock blev det 30min tuff träning. Men RPM skall alla klasser ha det är ju en förutsättning när man bygger upp en klass att man varierar RPM så att det är både låg som hög intensiva RPM rytmer i musiken!! Så vadå RPM-pass?!!  Nöjd, trött gick jag mot en dag på jobbet. Stannade för att köpa värdens godaste stenugns bakat surdegs bröd till fikat!! Dagen avslutades med att jag kände av träningsverk... Vadå var kom den ifrån..... Uppenbarligen gav det nya Core passet verkan trots att jag inte kunde påstå att jag var trött eller kände av det i musklerna just då.....

Väl hem för att ladda maskineriet för att åka iväg med yngsta damen till friidrotts träningen och en lugn kväll trodde jag.... Nej då... Kommer till träningen som förälder men fick hoppa in och instruera unga ystra barn i friidrott. Det säger sig själv att man hjälper en instruktör som har 20 st hoppande flickor och pojkar att få lite struktur och ordning med träningen. Efter 30min slog det mig tanken tusan vad bortskämd man är med mina juniorer som man lugnt och tydligt ber dom att göra momenten i sin träning. Nu var det som att komma in i ett "studsbollshav " med energiknippen som behövdes få göra av med sin över energi. Det blev att ta på sig den bestämda tonen och kommendera dem till att göra vad de skulle göra. Att det ska vara så svårt att lyda! Det märks att svensk skola har tappat det här med respekt och lydnad utan att gå till överdrift, om du förstår vad jag menar. Efter ha kört lite tuffare träning samt tydliga kommandon veknade de mest energiska och det blev lugnare. Det är nog så, att större delen av dess unga kommer somna tidigt i kväll och säkert ha träningsverk i morgon. Själv känner jag mig som en urvriden disktrasa i huvudet när klockan är nu vid 21-tiden.Min egen träning kändes okej idag och i morgon Lördag så kommer det bli vila för att på söndag köra konditions träning med mina juniorer. Sov gott!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar