onsdag 5 oktober 2011

10 blev 5 km

Efter en lång dag så blev klockan mer än vad som hade angetts som sluttid idag. Det innebar att det blev mindre tid för min del att hinna klara av det tänkta passet fult ut. Nu blev det 5 km istället det är i alla fall bättre än ingenting!! Det kändes inte helt ok då jag hade ställt in mig på ett mil pass mentalt.  Tog nu det halva passet och gjorde det så bra som det gick höll samma hastighet igår och lekte med gradvinkel på bandet. Vilket gav en annan upplevelse av distansen. Man kan ju lura kroppen på fler sätt än att springa långt för att ge den lite extra påfrestning...

Imorgon Torsdag skall det bli 8 km, har funderingar om jag ska börja dagen med det eller vänta till em. Det är skönt att köra på morgonen trots att det innebär mycket tidig uppgång för mig. Vi får se vad kroppen tycker i morgon bitti. Ska även få till en ny test igen då jag sjuknade förra gången för nu borde man kommit tillbaka efter förkylningen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar