fredag 21 oktober 2011

Från att bli instruerad till själv instruera...



Fredagen är veckans längsta dag... Började med att klockan ringde kl 04.45 ,morgonservice därefter påklädning och en mycket "enkel" frukost 1 talrik fil med skivad banan. Transport till gymmet första passet kl 06.45 Core, passet var till stora delar nytt och det gjorde att rörelserna kändes och tog bra.

Andra passet kl 0720 Spinning som var riktigt bra intervall pass som pressade musten ur benen och duschen efterlängtad!!

Ankomst ca 08.20 på jobbet där det blev full fart. 09.00 Riktig frukost Sedan blev det diverse administration och skrivande utav en ny kvalitetsmanual för vår avdelning inför 2012.



Vid arbetsdagens slut försökte jag ta tillbaka det missade passet i veckan och valde att köra ett snabb intervall pass på löpbandet i högt tempo under 2 km. Det kostade på ordentligt. Musklerna var fortfarande inte riktigt medgörliga för denna extra träning. Tog mig
igenom passet och kände mig riktigt nöjd med dagens 3 pass.

Nu börjar transporten hem för att sedan ta mig via bostaden in till Katrineholm där min tredje roll väntade dvs att instruera en barngrupp i Friidrott kl 18.00 Kul och intensivt barn är raka och säger vad de tycker och menar. Dvs raka passningar här är det att ta fram både pedagogiska och psykologiska kunnandet.

Väl hemma i bostaden 20.20. Tränings-, arbetes- och friidrottsdagen är till ända. Nu mys kväll framför tv:n och familjen och det bästa väntar den "goa" sängen och sovmorgonen i morgon, då det är vilodag dessutom!

Ja, man kan säga att dagen har varit intensiv och lång och planerad....
Ha en god fredags kväll alla läsare och jag lovar jag kommer sova gott!....

PS på söndag instruerar jag mina juniorer i friidrotten och då ska vi köra kondition och styrka.....DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar