torsdag 29 november 2012

Att vara flexibel...

"Nähe"... tiden räckte inte till för att träna idag. "Det är kanske så att jag kan göra det i morgon istället!" Var faktisk min tanke direkt. Vilken skön känsla det gav, istället för att bli förbannad, stressa, bli irriterad och få negativa tankar och vibbar!
Vad nu undrar du säkert, vad händer! Har en period repeterat en hel del av mental (förebilds) träning. Något som jag tjatar på mina friidrotts ungdomar att de ska använda sig av och dessutom jag själv brukar hålla utbildning inom. 
Men det är det där med att ta vara på sig själv eller plocka fram kunskapen och använda sig utav i den stressiga vardagen. 
En av mina bekanta imponerar mycket på mig och har nu smittat av sig på mig med sitt målmedvetna handlings sätt.Genom att motivera sig, upp och ut trots att det är  tidig morgon och ibland busväder. Allt går, det handlar om rätt attityd och se möjligheter och sedan få belöning/känna resultat, tex  känslan av att ha gjort det där som var så motigt/svårt. Något man kan ta med sig genom sin mental träningDet är aldrig försent att lära!! 
Så i morgon blir det ett fyspass på arbetstid och ett pass med kvalitet och kvantitet! Det finns bara möjligheter!

1 kommentar:

  1. Helt rätt inställning.
    Vet inte vad det är men så fort jag ska lägga upp en bild får ja ett med. Om att det är fullt. Få se om det blir någon skillnad när vi går in i dec månad.

    SvaraRadera