onsdag 21 november 2012

Idag är det min dag!!

  


Idag är det min födelsedag!! Men det är tyst i huset då familjen är i sjukläge..... Vinterkräksjukan har bittigit sig kvar hos hela familjen.. Så i morse uteblev uppvaktandet av mig och istället blev det jag som agera upprätthållande av sjukstugan dvs tillhanda hålla vatten, blåbärssoppa och rengöra toalett. Hemma blev kära hustru och mellersta dottern i sina sängar och jag blev sittande framför köksbordet. Roligare födelsedagar har man haft. Men det viktiga är att alla blir friska så tar vi igen det hela till helgen hoppas jag.

Jag bjöd mig själv på en kaffe-late och en choklad bakelse. Smakade fint trots allt. Resten av dagen har gått åt att tvätta och fixa här hemma och passa upp det märks när några blir sjuka och normala rytmen störs ut. Mot kvällen har jag blivit lovad en överraskning av de friska döttrarna när de kommer hem!! Spännande ska det bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar