onsdag 28 november 2012

Från Höst till Vinter på knappa 8 mil

Mörk morgon, kl 06.00, blåser och så svart, så svart utanför fönstret på bilen. Ljuset drunknar trots rena lyktor och helljus. efter dryga fem mil så möter jag Vintern som slagit till på slätten!!! Det är otroligt vad ett antal km kan skilja väderlekar och före. Egentligen ingen ny nyhet men ändå så påtaglig. 
Någon fördel? Ja ni som känner mig vet att jag inte är någon vinter människa, åter till frågan, ja det enda fördelen att det blir ljust! 
Nu finns det två tider som jag ser framemot det är julhelgen och februari månad för då börjar ljuset och hoppet komma att snart är det vår.
Nu blir säkert någon förbannad och tycker jag är "nörddig". Vintern erbjuder ju många möjliga aktiviteter. Jodå vist är det så men vintern här är ingen vinter med ren snö och snödjup som är naturlig om det över huvudtaget blir något täcke. För jag tror ingen egentligen uppskattar svart sörja på gator och vägar, som serveras flitigt här i mellan Sveriges kust områden.

Fördelar med vintern att det är många som tränar av kompisarna och att man kan träna desto mer på gym. Dagens träningsdos blev Booty & CX. Imorgon väntar en torsdags "trea", så nu laddar jag batterierna!
Syns vi i morgon kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar