tisdag 26 juni 2012

Väntan....

- 18 dagar kvar.... lite nervöst ibland, räcker antal mil i benen? konditionen är ok men hur kommer muskler och ben kännas? Kan tyckas vara "knas" att oroa sig men den där lilla tanken finns. Just nu behöver jag ibland lite mental peppning då omgivningen inte har någon större förståelse för långlöpning... Dvs de inser inte hur mycket mentalförberedelse det behövs. Ibland känns det som de tror att det är som att åka och handla efter inköpslistan... 


Nu är jag inte snäll men en omgivning som inte vill förstå utan att bli irriterad när man vill göra sitt, trots att de vet vad som väntar, är inte mycket att ha inför ett långlopp. Det här med planering är kanske en yrkesskada men jag vill förbereda så mycket som kan förberedas så man har olika alternativ efter ev. situationer som uppkommer, det är väll skillnaden mellan mig och de närmaste. 


Det kan också beskrivas som envishet och att gå in i tävlingsfönstret. Jag vet att jag är och blir mer otålig ju närmare tävlingsdatumet jag kommer.. 
Hur gör du när våglängden inte är riktigt justerad och det finns fler viljor?

2 kommentarer:

  1. Kompromiss är nog min metod. Och eftersom jag i mitt dagliga arbete jobbar just med att förändra destruktiv kommunikation så får jag öva en massa som ger resultat även privat. Att prata utifrån jag vill, behöver, känner osv är aldrig hotfullt eller aggressivt utan ger den/dem andra möjlighet att förstå och öppnar förhoppningsvis nya möjliga utvägar. Hoppas det går bra med loppet trots fnurror på kommunikationslinan.

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen till min blogg. Jag hoppas du följer min blogg och kommenterar mina inlägg framöver! Vist är kompromiss en bra metod som du förordar men med en friidrottare (mellandotter) som brås på sin pappa och har starka viljor och även viljestarka familj, så är det ibland tufft att vara ensammen man..... Familjen är underbar och vi trivs bra ihop men alla har som sagt starka viljor. Jag vet att, när jag står på startlinjen, så stöttar dom mig till 100%. Men den mentala laddningen har de inte riktigt förstått riktigt ännu och hur viktig den är. Men du har rätt man ska kunna tala med varandra hur man känner och tycker utan att man känner hot eller aggressivitet. Jag ser fram mot loppet och jag kommer lämna rapport från loppet!! PS (15 dagar kvar till start)DS

    SvaraRadera