torsdag 21 juni 2012

Två intensiva dagar....

Som jag skrev igår så skulle det ha kommit en fortsättning i går kväll men tiden rann iväg och ögonen slog ihop.... Tisdag och onsdag har varit två välmatade dagar. Tisdagen började med lite fm plock på jobbet för att sedan åka till Ronneby. Efter att ha åkt i dryga 4 timmar så var det naturligtvis lätt att man ville ut och springa, springa o springa!! Vilket jag gjorde i Brunnsparken i Ronneby. Denna botaniska anläggning är så vacker, doftande och perfekt för att spring vid. Vägvalet på de otaliga parkstigar och vägar som går uppför, nedför, slingrande och flacka i en härlig variation. 
Passet slutade inne på Brunnens nya gymanläggning (ej färdigställd i skrivandes stund) gav ett bra avslut och jag provade en "ny gammal" vän igen..Vibroplattan. Denna tingest skakade loss allt kändes det. Det var mer än "brum" i fickan... Körde igenom strech programmet för korsrygg, höft och ben. Vilket höjdare. Men att göra sitt-upps på denna helvetes maskin samtidigt den vibrerar. Det var som man var en smörklick i en stekpanna inte kunde man ligga still, så jag gav upp. Efter passet smakade mycket bra med en Cersarsallad och ett par glas vatten att avsluta dagen med i den härliga solen på hotellets terrass.


Onsdagen kom och efter en god natts sömn så blev det ett par timmars fördragshållning samt ett lunch möte innan bilen skulle styra mig hem mot Lkpg. Redan på morgonen så hade jag bestämt mig att ett spinningpass skulle avsluta dagen. Sagt och gjort så satte jag mig kl. 17.45 på järncykeln för att bli lotsad fram av Eva.


Vi var inte många men vi fick oss ett bra pass med ett härligt skratt då passet blev en två stegs raket.... tänk att 75 min går så fort Eva ; ) skratt..: ).. Vi fick till det bra och vi fick även 15 min extra vilja och ork av den spralliga Eva, som konstaterade vad tokigt det kan bli... när det ska vara 75 minuter. 
Idag blir det förberedelser inför i morgon men ett pass löpning mot kvällen, kommer nog att hinnas med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar