torsdag 7 juni 2012

Lätta steg

Hur kan löpskor vara så olika!? Testade min nya Saucony Mirage 2 idag, vilken känsla! Det var som att ha på sig strumpor, smidiga, följsamma och sköna skor som väger knappt 230 gr/sko. 
Jag svävade fram, inga tunga klossar till skor som doppar ner i underlaget eller lever sitt eget liv.... 
Till alla er som har tävlingssko inköp pågång ni får inte missa denna sko om du vill ha komfort och kvalitet för de pengar du ändå får betala. MVG som resultat i testen. Inga tendenser till kramp eller andra tecken på sträckningar eller hugg i muskler eller rygg. Skona funkade riktigt bra både uppför och nedför backar som var maxade på bandet. Bra svikt och bra grepp, det märks att det är en asfalts- och tävlings sko för den som är kräsen. Och det ska man vara om man tränar inför marathon eller andra längre löppar tävlingar. Att gå ner till den lokal sportaffären och ställa sig på ett löpband och tro att man får rätt sko..... glöm det, kosta på dig ett proffs som kan sin sak dvs en ortoped som samarbetar med en riktig löpnings inriktad sportaffär. Finns flera sådana. Men var kräsen och du får ett bra resultat. Var hitta jag den då, ja det var inte på hemmaplan... utan i Stockholm (förstås) då jag genom åren har testat av flertalet av de lokal handlarna med dåligt resultat....
Imorgon väntar stabilitet och kondition (CX/Spinn30). Jag hoppas att det känns lika bra imorgon är dock trött i ryggen så lite stretching och spikmatta ikväll och jag är på hugget imorgon!! Tillfredstäld för stunden.

1 kommentar:

  1. Låter ju super, höll i det märket (och testade också såklart) när jag hittade mina nya på löplabbet här i stan.....

    SvaraRadera