onsdag 21 september 2011

Vilka intensiva dagar det har varit

Äntligen hemma igen efter fem intensiva dagar. Totalt 145 mil har det blivit bakom ratten på bilen, tur och retur.
Det började med Skol-SM i Växjö där vi skördade två medaljer men där det inte funkade för alla som de hade hoppas på. Ett tecken på att säsongen är slut och en liten viloperiod stundar för att sedan köra igång med den tunga uppbyggnads perioden fram till jul.
Det som var nytt i år att det var en invigningsceremoni. Växjö bjöd på ett fantastiskt väder under dagarna.
Efter tre intensiva dagar var det hem för att byta resväska och åka på måndag morgonen till Ronneby. Där jag hade utbildning under Måndagen och Tisdagen. Min förkylning fans fortfarande kvar i kroppen. Vilket innebar att jag inte fick på mig skona under helgen som var ett av mina mål.
Utan nu fick det bli ett pass i Ronneby på Hotellet under dessa två dagar.


Bara miljön vid "Brunnen" gör en motiverad att röra på sig vilket det blev. Ett intensivt intervall passmed löpning på bandet blev det 6 km med både fart ökningar och sänkningar varje 400 m. Gissa om det bet.... Efter löppasset blev det lite maskiner på gymmet. Provade på vibromaskin men det kändes som det inre var på väg ut, så det blev relaxen och bubbelpool och bastu i stället vilket var betydligt skönare.  Imorgon torsdag så skall det bli ett pass med 10km löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar