tisdag 13 september 2011

Ett försök som kom av sig

Klockan ringde tidigt och jag kände mig riktigt utvilad. Nu skulle jag ta vägen via gymmet och prova lite försiktigt att köra ett spinningpass. Väl framme visade det sig att instruktören var sjuk... sånt kan hända och man kan inte klandra gymmet att man inte hade lyckas hitta någon ersättare så pass tidigt på morgonen.
Istället blev det en lugn start på dagen och det var nog helt rätt, så här när man ser tillbaka på dagen. Förkylningen är påväg bort men inte helt borta. Så någon dag till med vila så kanske jag kan komma igång igen!!

Det verkar som hela omgivningen, kompisar, släkt, grannar och jobbarkompisar är drabbad av förkylningar eller till skador, är det ett tecken på att hösten har infunnit sig och alla har nya hälsomål som måste bara uppfyllas!?. Eller är det oaktsamhet, dvs man bryr sig inte om signaler som kroppen ger, man tränar trots kroppen säger till om "vila" eller "var hemma för du är sjuk".....
Uppenbarligen så bryr sig inte många om att de smittar andra i sin omgivning eller att man inte vill vika sig för en liten skada. Lite respekt och självkänsla mot sig själv och andra är kanske receptet för några.
Den som är van att träna och lyssnar till sin kropp, inser snabbt att det är vila som gäller.

Ge inte upp! både du och jag vill komma snabbt igång igen, det är bättre att förkylningen eller skadan har läkt ut ordentligt!! Det vet vi innerst inne men jag förstår din rastlöshet, jag vet ju själv.....

Se framåt, om några dagar ges det ny möjligheter till att komma igång igen!!!

Vi väntar någon dag till eller hur och sen kör vi igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar