torsdag 24 maj 2012

Stockholm i mitt hjärta.....

Hemma efter två dagar nytta med nöje. Har varit på två dagars forskningskonferens och passade på även att förena tjänst med fysisk utövning.  Dvs kl 17.30 befann jag mig vid Djurgårds Brunn och hämtade nummerlappen för att sedan vänta och senare värma upp (om det nu behövdes, bara 24 gr varmt i skuggan). 




Loppet gick bra till en början i 2,5 km sedan så började jag känna av min förbenade vadmuskel..... Och det blev inte bättre. Jag krigade mot min vad och tog mig runt de två varven med en undermålig tid det blev en skittid (1.04) dryga 15 min sämre än min normala mil passeringstid.  Det är bara att glömma denna tävling och se det som ett "träningspass att tävla" som jag brukar säga till mina friidrottare. Vad jag kan trösta mig med att nu är de köpta mina Saucony Mirage skor (skona i höger övre hörn).
I morgon blir det att besöka någon sjukgymnast eller "hästdoktor" så att det blir spring i benen igen det är knappt 50 dagar kvar till starten 100 års jubileum maran. Håll tummarna att min vad blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar