torsdag 17 maj 2012

Kommande veckas inköp

Nu har jag läst provat olika skor och nu äntligen så kommer jag slå till på mina tävlingskor. det blir Saucony Mirage en sko som knappast märks på foten 261g, känns mer som en strumpa. Jag har tidigare haft Saucony skor både för träning och tävling. Och trots att utvecklingen går fort så vill nog jag påstå att märket är världsledande fortfarande. Ett annat tipps till dig är att läsa boken om Pulsträning som ges ut av SISU.
Boken guidar dig fram på ett försåtligt enkelt sätt hur man utvecklar sin träning med hjälp av puls klocka. Läs den den ger mycket mer än  bara strikta träningsprogram. En av hemligheterna att lyckas med sin  träning är att lyssna på kroppen, med hjälp av pulsen, och vad kroppen klarar just för dagen och inte stirra sig blind på att följa strikt efter ett "färdigt" träningsschema.
Ha en skön helgdag mot kvällen väntar 10 km för min del. 
Förresten den 23 maj står jag på startlinjen i Stockholm, ute på Djurgården och ska springa tävlingen; "Mil spåret". Vad har du själv för del mål framför dig?!      

1 kommentar:

  1. Ska absolut läsa bkoen. Själv är jag fortfarande deckad i influensa efter helgen. Kanske svaret på varför min kropp reagerade så konstigt i lördags!

    SvaraRadera