tisdag 8 maj 2012

Med lätta ben och tryck i steget

Att träningen går upp och ner det vet man så väl och att dags formen spelar in. Det vet vi ju alla men hur underbart känns det inte när kroppen svarar 100% igt och att allt känns lätt och drivet bara finns där och man kan mata på, mata på osv. En sådan känsla fanns hos mig idag på lunchen när det blev ett pass på 8 km. Tiden räckte inte till åt mer men det kunde blivit långt annars!! Äntligen ett kvitto som jag har väntat på. En skönt besked inför sommarens tävlande. 
Nu när det inte blir något för mig i Göteborg så riktar jag blicken mot kungliga hufvudstaden. Det blir i stället Stockholms halvmara i september men även ett par mil lopp dess för innan, Katrineholms loppet och Oxelöloppet. Båda tävlingarna har jag deltagit i många år dock inte de senaste tre åren pga min fotleds skada som jag ådrog i Stockholm, då jag halkade om kull och bröt nästan av mig min fotled. Det har tagit tid att komma tillbaka men nu är det spring i benen igen! Gissa om det känns bra!
I morgon så är det Booty och CX eller Core vilket det visar sig. 
Väl mött imorgon

1 kommentar: