onsdag 16 maj 2012

Ett rus i mitt huvud



Jag befinner mig i ett rus att få springa i Stockholm det ger en enorm känsla att färdas bland bilar, hus, broar, parker, gamla som nya hus, ut med vattnet eller ut på öppna fält och människor som är påväg ensamma eller i grupp. Många kanske tycker jag är konstig men att springa i Stockholm är en underbar resa i tiden och samtidigt känna sig fri. Att helt plötsligt möta en grupp löpare om 30 personer, mitt inne i staden, vad gör man det!? Alla lika glada och medvetna om sin löpning och känslan.. 
Är nu hemma för en långhelg och naturligtvis ska jag ut och springa i min hemma miljö men längtan tillbaka att utforska försommaren i Stockholm finns hos mig. Har du upplevt samma rus och vart någonstans var du då och tränade? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar