torsdag 25 augusti 2011

Vilken torsdag det blev

Idag började dagen med en viss skön omsomning... sov 20min till, trots att jag borde kommit upp! Dock ingen panik morgon utan ca -10min enligt min plan. Väl i väg och på plats så var vi ca 240 personer på plats inför dagens Friskvårdsdag vid Mjärdevi. Vår idrottsavdelning hade verkligen fixa till det. Här bjöds det på dukat bord nästan alla former av "gympass" erbjöds samt föreläsningar. Vad skulle man välja att vara med på. Föreläsarna var inga duv ungar utan riktiga "drakar" vad sägs om följande namn och ämnen;
Fredrik Wandus; Kosttillskott - behövs det? Fredrik Nyström; Matrevolution - Är det rött vin till fet mat som ger ett långt liv? Göran Hellström; Timeout - om klockan, kalendern, karriären,och kroppen. Martin Lidberg; Vägen till framgång.



Vad blev det då i min korg?! Jo, jag började med att gå upp och riva av ett 10km pass på gymmet på Korpen. Uppenbarligen är de som tränade där inte vana med att någon kan hålla på dryga timman att springa på ett löpband, många roliga kommentarer fick jag höra men även glada tillrop!

Ett kärt ansikte dökupp för att kolla om jag var på plats och det var Jennifer Wiktander.  Hon var en av våra inhyrda instruktörer som skulle sätta fart på oss alla på olika stationer. Jennifer körde ett Core/Puls pass på em som jag var med på. Det var tufft och det har satt sina spår i benen nu i kväll. Trots att jag har stretchat 3 gånger. Så i morgon kommer det var träningsvärk i benen som heter duga. Gårdagens Booty & Core var inte heller att leka med så det fanns redan ett kapital av träningsverk i benen redan när jag började löppasset.

Vilka föreläsningar blev det då? De tre första ovannämnda. Otroligt intressanta och många tänkvärda ord tex om färdiga återhämtningsdrycker. Det kommer dröja länge innan det kommer att intas en sådan då det är klart mycket bättre med en Mjölk jougurt och en banan.... Dessutom billigare oxå! Att vara närvarande i vårt liv och inte vara tidsfixerad och stressad. Ätt normalt, fundera inte så mycket vad Livsmedelsverkets rekommendationer säger oss att vi ska leva efter. Istället bör man noga ifråga sätta verket, då det finns många forskningsrapporter som bevisar motsatsen vad de förmanar. En otrolig intressant föreläsning om matrevolutionen som jag gärna vill och hoppas kunna ta del. För det är ju forskning som bedrivs i Linköping.

Trött, sliten, fullmättad på fysik träning , intressanta föredrag samt en kanongod lunch och nyttiga pauser gör att jag kommer sova som en prins i natt och säkert vakna med en härlig kännbar träningsverk.
I morgon fredag blir det en vilodag och nästa pass blir på Lördag då det kan bli ev simaktivitet och ett löppas, vi får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar