måndag 6 maj 2013

Som förr..

Svisch så var jag dryga två år tillbaka i tiden, Måndag morgon kl. är 5.20, på väg mot gymmet för att köra veckans första pass, ett spinnings pass som jag vet kommer kosta både vilja och ork!
Det är inte varje morgon man går upp med ett leende och längtar till ett pass men idag så var det så. Jenny hoppade in som vikarie ett inhopp som jag tacksamt inte kunde undvara dvs jag måste bara vara där. 

Har tränat mycket med Jenny tidigare men då hennes pass inte stämmer in för mig då hon under senaste året kört kvällar och helger gör det näst intill omöjligt att få min tid att funka. 
Tråkigt för min del, för när Jenny är på plats då jäklar pratats det inte utan då är det att ta fram pannbenet och ge järnet i verkstan. Likaså var det även tidigt i morse. 
Vi var några gamla rävar där men för de "nya" så blev det säkert ett pass de inte glömmer! Vilken start på dagen och veckan en riktig igång sättare! 

Mina ben var sega innan men de vaknade snabbt och de 45 minuterna bara försvann. Duschen kändes mer skön än vanligt vilken energistart man hade fått. Ett besök hos massören på EM gav troligen svaret på varför min hälsenan bråkar med mig.  Jag sitter "fast" igen med min rygg. Då ena benet är något längre.... Att inte sjukgymnasten såg detta gör mig lite förbaskad då det var det första som massören la märke till. Nu blir det ett besök hos naprapaten och sen lite anpassad träning och massage så är nog denna löp säsong faktiskt möjlig att genomföra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar