tisdag 14 maj 2013

Att hinna med men samtidigt ha insikt om att en ny dag kommer i morgon

Idag stod det på mitt träningsprogram löpning. Men ibland så är alla planer som bortspolade när man jobbar inom HR-området. Det som idag stod på "att göra listan" kom aldrig längre än till att läsas, vad jag skulle ha gjort.... Träning som tanken var, innan lunch, var nog inskriven på fel tisdag (ironi).

Nej, det blev istället en stökig dag samt att försöka reda ut saker, som den berömda "någon" borde ha gjort, långt mycket tidigare!.. 
Nå väl, dagens insats från oss på HR kommer ge några andra medarbetare lite mer arbetsro och förhoppningsvis så får jag ta igen den "förlorade" träningen en annan tisdag...

I morgon onsdag hoppas jag få till Booty & CX passet som brukligt. Sedan kommer kanske veckans höjdare, dvs löpparskola på torsdag morgon. Två härliga timmar, där jag/vi skall få damma av gammal kunskap genom att få repetera just löpskolning. Något som alla borde få repetera årligen, när joggingskorna vill ut från garderoberna igen, ut på "våriga" sol vägar. 

Ser fram mot att få tänka på kroppshållning,  i sättning av foten höga knälyft m.m. Övningar som ger så mycket men sällan praktiseras hos oss löpare, i vår ambition att få till löppass och antal km inför den där tävlingen som kommer lite längre fram...

Det finns mycket att få hjälp med från en instruktör som kollar upp löparen, genom tipsa om enkla övningar och kroppshållning. Mer från skolan och kanske ett kort reppotage från det kommer! 

2 kommentarer:

  1. Lite nyfiken, var kör du den löpskolningen och med vem? Jobbar ju själv med sådant som du vet..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får det på jobbet, en kollega till mig genomför det. Ska bli riktigt kul! men oj och aj, har redan nu träningsvärk efter dagens pass.... Fram och utsida lår, är inte att leka med. Hoppas att det ger sig tills imorgon.....

      Radera