fredag 18 november 2011

Vissa har det andra saknar det....

Som jag sa tidigare så har denna veckan rustat iväg.


Intensiva dagar med högt tempo som avslutades varje kväll med träningspass. På dagarna satt vi och lärde oss ett nytt budgetsystem i slottsmiljö med anor från 1600-talet.


Från 0 budgetering genom hela årets ekonomicykl till analys och rapporter och därefter prov.


Hårt arbete men med belöning på kvällarna med en gammal bekantskap.
Jessica Carlén tog hand om mig och bjöd på en varm energifasta pass i vanlig ordning. Denna fantastiska instruktör kommer gå långt. Den glädje som hon har och de ledaregenskaper hon innehar och visade även nu, gör mig helt övertygad om att hon kommer nå långt i hennes karriär. Det är nog bara hon själv som sätter gränserna.


På Måndagen bjöds jag på funktionell Core med viktplatta i 30min för att därefter få köra 60min cykel med excentuell pulsträning. Båda klasserna var tunga. Coren var klart mycket bättre än den som jag vanligtvis brukar köra. Här var det att bekänna färg direkt. Cykelklassen var en spännande resa att få pendla fram och tillbaka med min puls under 50min och där före 10min uppvärmning. Tänk vilken skillnad det är med puls producerade klockor på väggen. Det är att jämföra div 2 mot elitserien....





















Onsdagens cykelklass blev en kopia av måndagens med den stora skillnaden att Jessica instruerade stående då hon hade känning av sin hals. Hon höll en kort hälsoinfo ang det här att träna om man           känner sig dålig. Det visar hur rutinerad och proffsig instruktör samt ledare Jessica är!


Här är det många som skulle behöva gå i skola för att komma upp i hennes klass. Ta bara att t.ex kunna på ett bestämt men mycket personligt, varmt och vänligt sätt säga åt en kund som inte var fullt frisk att lämna klassen. Hur många bryr sig om de som sitter i salen.... Veckan gick fort som jag har nämnt och det är inget att dölja att jag saknar Jessicas klasser men desto roligare är det att få komma till Stockholm och då passa på att vara med.  Har du inte kört ett pass med Jessica så gör det!!  Core passet var krävande vilket jag känner av  i sidorna av mellangärdet fortfarande trots att passet var i måndags. Nu helg  och åter hämtning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar