fredag 4 november 2011

Fredags glädje

Tre Glada och inspererande damer
Från vänster i bild Kristina, Victoria och Madelene
 

Fredag morgon veckans sista gympass började som vanligt tidigt på morgonen med CX30 Core och direkt efter det 30 min Spinning. Kristina  körde CX passet med en härlig inspiration och glädje. Jag har nu kört ett par omgångar med det svarta gummi-bandet och tycker att det tekniskt går bra men man får bekänna färg för det är jobbigt.
Spinningen med Madelene blev en intensiv intervall resa i uppförsbackar. Ett mycket väl anpassat pass med en morgonpigg livlig inlevelse från henne. Svetten forsade utmed kropparna på oss alla.


Nu stundade en paus och kort återhämtning för att sedan byta till torra kläder och gå till bandet som väntade med mina 5 km tempo intervaller. Med erfarenheten från förra fredagen så var jag lite fundersam om hur det skulle kännas då jag fick betala i form av att både kropp och kraft ville inte förmå mer då efter motsvarande öppning. Gissa om det kändes bra i benen och vad överraskad och glad jag kände mig. Avslutningsvis blev det både sol och bastu samt avslutande frukost som den tredje solstrålen Victoria bjöd i receptionen!!! Fredagsträningen var fulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar