fredag 25 november 2011

Mina ben vill inte mer just nu

Efter en relativ dålig träningsperiod så var jag tillbaka till en normal vecka trodde jag...... Nej, nu var det andra som ändrade mina förutsättningar. Onsdagens pass bet ordentligt i mina fram och yttersidor på låren. Det skulle bli bättre och mer av varan. Igår torsdag fick jag ett spinningpass om 45min med Madelene. Den unga damen körde skiten ur oss. Passet var ett uthållighetspass med långa intervaller, passade som handsken tänkte jag. Men efterpasset kändes benen som vibrerande stavar..... En heldel strechande och ben massage i går kväll, efter det hade jag hoppats på att benen skulle hämta sig men..


Det kändes skapligt när jag susade iväg i morse till gymmet.Nu skulle det bli CX och Spinning 2 x 30min men det blev 45min Spinning istället pga sjukdom. Så mina ömma ben fick nu igen en överraskning som jag inte hade kunnat förutse. Efter knappa 5 - 10min så var benen som trumpinnar ömma, stenhårda. Det var att ta fram en vilja av stål. Jag tänkte att det är lika bra att hålla cirkulationen igång samt att benen får sig en riktig genom körare. Resan blev slitsam jag konstaterade att det var bra länge sedan jag var så slut muskelärt som jag är nu. Ska försöka komma till en massör som får både massera igenom benmusklerna och ge terapeutisk strech.  Nu i kväll har stelheten försvunnit och en ömmande musklär känsla finns men ingen värk eller hugg bara skön trötthet.


Träningen med minsta tjejen i familjen rullar på i dag fick jag hjälpa till med kulträning. Familjen aktive friidrottare, Louise, var med och tränade med KSK:arna. I hennes ögon sken det en glädje som det var länge sedan jag såg, det fanns en glöden i hennes ögon som jag känner igen när hon är nöjd med tillvaron. Kommer det bli klubb byte kanske?!! Jag skulle inte bli förvånad om så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar