söndag 21 april 2013

Underbar söndag

Vaknade och kände mig riktigt utvilad. Veckan har varit en intensiv och bra vecka. Nu väntar en härlig söndag med lite firande och trädgårdsbestyr. Vädret har varit hur bra som helst och vi började med en riktig långpromenad. Vi gick den löpsträckan som jag brukar ta på söndagen så det blev en riktig promenad för familjen.

 

Att våren är här det råder inget tvivel om. På vägarna som jag brukar springa på hittade vi både tussilago, blåsippor och någon enstaka vitsippa stack upp sina blomknoppar. För knappa en månad sedan försökte jag springa här med dåligt resultat nu nu är det att bara nöta sulorna på de härliga naturvägar och stigar som finns.

I morgon måndag så har jag en egen ledig dag som verkligen skall förvaltas på bästa sätt - att bara vara och att få träna!
Njut av våren!

4 kommentarer:

  1. Härligt! Kör på med löpningen nu då för foten funkar eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns okej men slarvar jag med töj övningarna så känner jag av hälsenan. Uppenbarligen kommer det bli en del av vardagen om jag inte fortsätter med stretchen och balansplattan.
      Har varit ute och gjort en 8 km i angenämt tempo och det känns bra inför torsdagens lopp, som kommer gå betydligt fortare....
      Ha en bra dag

      Radera
  2. Vad är det för lopp du ska springa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På jobbet! Vi har MM varje år och i år går den på våren.
      Får se om man kan plocka fram "årken"...viljan finns i alla fall.
      Håll tummarna

      Radera