måndag 15 april 2013

Att bryta mönster

En gäll signal från väckarklockan, dags att gå upp. Tidig morgon, måndag. Kläderna framlagda, ett måste så här dags. En morgon uppfräschning en enklare frukost och sedan iväg..... Något senare, framme vid gymmet. Nu börjar veckans första pass. Inte trött men morgon seg... 

45 min senare efter ett genomfört spinningpass, hade kroppen vaknat till på ett bra sätt och faktiskt fått arbeta på en bra nivå. Det kändes skönt att konstatera det är bra med omväxlande träningstider och förhållanden. Kroppen har ju en extrem förmåga att anpassa sig. Dagens tidiga uppgång, passet samt en dags arbete gör nu att ikväll så infinner sig den där härliga trötthets känslan i hela kroppen.

I morgon skall jag få till ett lunch pass löpning om det så ändå blir någon km så ska jag få till ett pass. Nu har jag också "mål låst". Det skall bli en halvmara i Stockholm. Jag hoppas kunna ta igen den "förlorade" tiden och måste verkligen lyssna på fotleden och kroppen så det inte blir för mycket av det "goda" för nu vill jag ut njuta av vårluft,värme och att kunna träna igen!

Tips och idéer tar jag gärna emot som kan hjälpa mig framåt för att komma i fas igen!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar