onsdag 30 januari 2013

Det här med dubbla budskap...

Jag har slutat att bli förvånad bara trött över sättet att ge dubbelbottnade signaler.
Ena stunden trummar man ut hur viktigt det är med fysisk aktivitet, stunden senare så ges man knappt tid till att få ha 30 min lunch, kaffe vid arbetsplatsen för det "måste bara" vara klart igår...  trots att man fick veta arbetsuppgiften nyss....  En bra ekvation eller hur!

Denna inledning av veckan har bestått av "tokarbete" som t.o.m. inkräktat på fritiden dvs kvällsarbete så att tiden med familjen försvann.  Framförhållning? Ja det är ett ord som troligen kommer försvinna i i framtidens akademiska ordlista och "igår" (tidangivelsen) blir ett begrepp som betyder omedelbart, nu.

Vist ger mitt yrke en  frihet och bra möjligheter till att planera min vardag men efter nyår så verkar vardagen ändra sig uppenbarligen. Allt tycks just nu vara "igår". Jag älskar utmaningar och är inte rädd för att arbeta men hur är det med respekt och framförhållningen. Nu finns det ljus i tunnel och denna "våg" med "igår" arbete kommer lägga sig men den här våren blir ryckig och "igår" lär komma tillbaka det inser jag redan nu innan allt har "satt" sig. För min del kommer det handla om att verkligen få kvalitet i passen när min tid ger mig möjligheten till fysisk rörlighet

Imorgon em så kommer jag riva av 3 x 30 min pass och kommer garanterat tvär somna, när jag väl är hemma, för tröttheten kommer ju alltid efter åt. Men fasen vad skönt det ska bli med passen imorgon torsdag och likaså på fredag att få tömma skallen på irritation och få ge kropp och skäl sin beskärda del av fysisk aktivitet.

Ger inte upp, det finns bara möjligheter! Är bara lite irriterad och det kan ju också leda till något gott!


1 kommentar:

  1. Mmmmm, det märks att jag gått hemma och levt ett annat liv, när man möts av trötta och stressade kollegor, som någon stans ska vara experter på balans i arbetet. Ser ju fint ut på papper men inget vi praktiserar.....
    Blir ingen lunch klass för mig i morgon tyvärr, liten har fortfarande 40 graders feber så det blir en vab-dag i morgon också.

    SvaraRadera