onsdag 16 januari 2013

Två dagar utan träning

Äntligen blev det träning igen, efter två dagars utebliven träning men inte pga sjukdom eller arbete utan av det där oförberedda ting som kan hända. Att de där "överrasknings" momenten kan påverka så mycket som var planerat så pass att hela dags scheman fallerar. 
Vi tar det från början.

Måndag kl 04.45, revelj. Upp på med träningskläder, in på toan för morgon tvätt och fix. Då hör jag mysko ljud från rummet in till. Det låter som små små klor på tarketgolvet.....Yrvaken som jag var, far tanken kan det vara en råtta, tittar ser inget onormalt för utom två små svarta "risgryn" =  råttskit. Kvällen innan kasta vi ut julen och uppenbarligen in en ny gäst. Blicken for över rummet och där i ett av hörnen in bakom en bokhylla försvinner en rumpa och en svans...

Den härliga känslan att få åka till gymmet och köra ett pass krossades av denna fyrbenta sak, i vårt hus. Ilsken förbannad avbokades träningen. Direkt förvandlades rummet till stridsområde Kära hustru vaknar, nu kl 05.00 och undrar vad som händer och hon får kommandot hämta något hårt så jag kan eliminera inkräktaren. Får inkastad en städmopp!, - hur nu den skall kunna användas att eliminera inkräktaren?, efter lite trixande får jag fram denna lilla inkräktare på öppen yta men åter igen lyckas musen smita undan, tryckande någonstans i rummet... 

Operation tömma rum inledes, med att ta ut alla väskor och kläder som fanns liggande i rummet, allt genom fönstret. Hustrun var modig nog och stod i rummet och jag fick ta emot och lägga sakerna på utealtanen. Därefter in igen och nu börjar operation leta mus alla möbler placerades ut från väggarna, böcker och pärmar lyftes från först hyllplanet på den öppna IKEA hyllan. Ingen mus...

Resultat blev att kalla in  råttfällan. Nu återstod bara väntan! Vid kl 08.30 hade inget hänt. Lämnade musen till sitt öde. Kl. 09.30 hörs ljudet av en råttfällan som slår igen. Min äldsta dotter ringer och lämnar rapport om att inkräktaren är eliminerad. Em och kväll blev det städning av rum och hus... Vilken start en måndag det som skulle bli en skön upptakt av veckan blev istället jakt och storstädning....

Tisdag så vaknar jag tidigt med tanke på den snö som kom redan på måndagens em och natt. Detta gjorde att jag behövde komma iväg tidigt så jag var i tid till vårt veckomöte. Allt gick bra tills jag kommer till Norrköping... Där hade väghållningen uppenbarligen bestämt, att de ska ploga hela motorvägens brädd och det gör vi oavsett att bilisterna inte kommer om eller fram... 

Så var det hela vägen fram till Linköping mellersta avfart (ca 4 mil) normal körtid 30 min nu över en timma och lite till. Suck.... Konstatera varför bli förbannad och stressa upp sig, de gör ju sitt jobb men tidpunkten!.... Just den tid som alla är påväg till sina jobb.... Ringde och anmälde sitter i kö bakom plogbil kommer ej om, börja mötet jag kommer...  Åter igen väntan och dag två förstörd också.

Så äntligen idag, så blev det träning för både kropp och skäl som har fått sina fysiska behov tillfredsställda. Gissa om det kändes skönt när det inte dök upp något "annat" som störde. Resten av veckan får nu fyllas med tränings tillfällen, när tiden räcker till, för träning är en viktiga del i mitt liv.
Ha en skön vecka!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar