måndag 7 januari 2013

Årets första arbetsdag och träningspass

Så var vardagen här igen!! Härligt lite ordning i tillvaron igen. Dagen började tidigt 4.45 att klockan ringde. Jag kom upp riktigt laddad att få åka till gymmet och riva av 45 min spinning. Tusan vad skönt det var, efteråt, när man stod i duschen och konstaterade vilken start på dagen och veckan. På plats på arbetet kl 08.00 så kändes det ännu bättre, när man såg sina "trötta" arbetskamrater dra dagens första kaffekopp. Gissa om det kändes härligt i kroppen att redan ha kört ett morgonpass.

Det är bara så, att tidiga morgonpass på gymmet är grymt sköna och det passar mig mycket bättre än sena kvällspass. Nackdelen är ju att jag inte kan köra regelbundet för de instruktörer som jag framför allt gillar att få "styras" av men de kommer naturligtvis finnas med i min planering. Kanske inte i samma utsträckning som jag vill (detta pga transporter och att tiden räcker inte till) men jag förstår att de inte kan köra de tider som de har gjort tidigare av naturliga skäl. Synd för mig men förstråligt för deras del.

Så idag var det Kristin P. som förgyllde morgonen för oss fyra tappra som hade fattat att det var "tidiga" pass igen på schemat och som sagt det kommer bli många sköna måndagar denna vårtermin!

I morgon väntar ett nytt paket med löpbands pass för mig som skall ersätta utomhus löpningen för min del under denna del av året. Skall bli grymt spännande att följa och att få se resultatet av denna träningsform, mer kommer jag berätta framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar