lördag 2 februari 2013

Idag vila pga av ömmande fotled

Vad skönt det var att få explodera ut i en total utmattningsexplosion efter gårdagens lunch spinning. Martin  Skytt kommenderade oss mycket bra och vi var några som tog i ordentligt men det var en blandad grupp från nya till oss gamla rävar på cyklarna.
All irritation försvan totalt. Men torsdagens 3 pass gav känningar i vänster fotled (den jag förstörde för några år sedan).  Idag en ömmande fotled, som bestämt säger ifrån.... Minsta vridning eller sned belastning märks av. Så idag är det vila samt behandling av leden.
Kommer nog bli lite mer balansplatta igen.....

Kommande vecka kommer bli spännande, då jag ska börja med rörelseträning med vår hälsopedagog på jobbet. Då hon anser att mitt löpsteg kan bli mycket bättre, så nu viner piskan även på jobbet för mig och inte bara instruktörerna som coachar mig på gymmet. Dessutom skall löpningen nu komma igång ordentligt om nu fotleden återhämtar sig. Hur som, så det kommer det bli en kul vecka som väntar.


2 kommentarer:

  1. Ser att jag blivt "utagerad":) Jag menar att jag aldrig ser dig på mina pass numera....:) Hoppas foten blir bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej!!!! inte är du "utagerad:) Min tidkalender och min vardag har inte gott ihop. Fick mina första pass i torsdags och fick tok jäkta hem för att hämta en dotter som kom hem senare än planerat. Men till veckan!, då är jag med och då hoppas jag att Jenny är där och kan köra! Ser fram mot ditt pass.
      Foten är lite bättre men det lär bli stöd runt vristen och balansplatta. Vet inte riktigt vad jag har gjort men det är nog en överansträngning.
      Vi ses till veckan!! ha en skön helg

      Radera