lördag 26 januari 2013

Kraftprov igår

Fredagsmys ja det blev det också men dagen har varit intensiv. Med en tidig start så blev det ändå en lugn start inledningsvis med ett antal röda mail liggande och vänta ettrigt....
Till lunch för ovanligheten så blev det ett 45 min intervall spinningpass. Det var krävande men det blev för mycket tänk på, håll X rpm. Ambitionen är god men... det funkar inte när man inte hör instruktören.....  (se tidigare inlägg ang head-sett och vad jag tycker om det).
Nu blev det mycket eget upplägg efter sitt eget huvud. Efter passet fortsatte arbetsdagen.

Vid 18.00 tiden så väntade en riktig överraskning för mig och mina friidrottare vi var på den nyöppnade World Class anläggningen i Katrineholm. Enl överenskommelsen skulle det ha blivit ngt helt annat än vad det blev! Nu blev det ett pass Body  Combat samt Core 2 x 30 min.
För mig var det första gången med Combaten och det känns idag i vad muskler och i Core muskulaturen dvs de sneda rygg och magmusklerna. De finns där faktiskt...

Ungdomarna var lyriska de tyckte det var skit kul. Nu tycks jag sått ett riktigt frö hos alla deltagarna om att nyttja gym träning tillsammans med friidrottens pass i en bra kombination.
Att det nu finns ett World Class så pass när min bostad gör det hela mycket lättare att få en bra struktur över hela veckans sju dagar så nu hoppas jag att få en bättre planering och inte så mycket jagande av klockan för att hinna. Basen kommer dock ligga i Linköping på gymmet för det är "hemma" för mig...trots allt.

Nu väntar familjemys ha en skön helg!

1 kommentar:

  1. Perfekt att det finns ett world class så nära ju!
    Trevlig helg

    SvaraRadera