tisdag 9 oktober 2012

Höstväder, väcker en oxå....

Vaknade i natt att det regnade som själva . . . Det var ett riktigt busväder och det var riktigt skönt att krypa ner i sängen, i värmen. Dock ringde klockan extra tidigt idag då det var ett inplanerat morgonpass på gymmet. Spinning i 45 min. Väl på plats så väntade en för mig seg start trots att jag brukar vara morgonpigg men inte så idag.

Det tog nästan halva klassen innan jag kom igång. Däremot fick jag känning i revbenen samtidigt, då jag hade bökat omkring i söndags med en (f.d.) självgående gräsklippare på en vattensjuk gräsmatta som borde ha varit klippt för länge sedan.... 

Resultatet får jag skörda nu med en ömmande muskulatur eller ngt revben som protesterar. Smärta har tilltagit i vissa lägen, så det kanske blir någon form av ofrivillig träningsuppehåll.  Men känns det som det nu gör i kväll, så blir det ingen spinning på torsdag, trots jag vill. Men och andra sidan så kanske det är lika bra då slut klämmen av köket skall genomföras under torsdag och fredag med hantverkare hemma..

Vist är det bra med alternativa planer och träningsmetoder! men har du ngt bra träningstips när revben smärtar i ytterlägen vid sidorörelser och framåt böjningar... Om så, dela med dig om träningsmetoder.  

1 kommentar: