tisdag 30 oktober 2012

Ett infall, blev tidigt träningspass

Ett infall i går kväll blev att jag gick tidigt upp i morse, 4.45, för att   gå upp sätta på mig träningskläder för att sedan åka till gymmet. Behöver jag säga att det ÄR mörkt ute då. Där jag satt i bilen så tänkte jag på alla dessa präktiga som kan "allt" inte kan eller vill förstå hur viktigt det är att träna.... 
Ja, jag vet att det kanske är extremt att gå upp 4.45 men när man har en timma med bil till jobbet eller gymmet,så måste man upp tidigt. Vilket gör att min kropp har vaknat och är igång när jag börjar passet vilket många av mina medbröder och systrars kroppar inte är då de kommer i princip direkt från sovhalmen till träningen.

Träningen som idag blev 45 min Spinning med Kristin P, blev en skön start på dagen. Ny duschad och så där skön välbehaglig känsla efter ett bra träningspass, gav mig massor av energi till arbetsdagen som väntade.
På väg till jobbet möte jag sömndruckna, nyvaknade människor som inte i sin vildaste fantasi skulle kunna stav morgonträning och knappast "kl 4.45". Jag log och kände mig förbaskad nöjd när jag möte mina arbetskamrater sittande och morgon pratade över en kopp svart kaffe. Ska ni inte med och träna? - nähä, för tidigt...
ja, ja....
Dagen har "rullat"på och inför morgondagen så väntar ett löppass runt lunch, kanske så får jag med en arbetskompis att röra sig.
Snart väntar sängen för mig och en skön vila. 
Hur har din dag varit och hur ser du på det här med tidig morgon träning.



1 kommentar:

  1. Jag älskar morgonträning!(eller jo men det gör jag nog, men effektiviteten blir kanske inte riktigt den samma som ett bra pass på kvällen.) Däremot så ger morgonträningen en grymt skön känsla för resten av dagen som är väl värd den tidiga timmen. Min insikt är: lätta återhämtningspass på morgonen och mer energi och hårdare träning kvällstid!

    SvaraRadera