tisdag 11 september 2012

Från köksrenovering till två dagars friskvård!!



Just nu råder det ett vist "lugn" efter helgens arbete. Att bedriva köksrenovering samtidigt försöka nyttja kökets "vissa" praktiska ting som t.ex spis, kylskåp och frys. Det gör det inte speciellt enkelt för mig som gör renoveringsjobbet och för oss alla när vi ska laga mat eller fixa ngt i "köket".....(ehhhh vilket?). Från Lördag morgon, 7.30 till söndags kväll, 21.20 förvandlades köket från lite kaos till total kaos för att vid lunch tid på söndagen börja ta form av ett nytt kök igen, det kändes otroligt skönt. För att inte säga när sista laminat plattan lades kl.21.20. Då var känsla total och tröttheten var definitiv. Vilket fyspass!

Igår måndag blev det ingen träning då jag var totalt slut i musklerna i ben och armar, att riva ett kök och bygga upp det igen tar mycket energi och kraft har jag fått känna av....  Efter jobbet idag var det ny "in handling" inför helgens fortsatta arbete - målning!! Tack och lov har jag två dagar med friskvård nu på jobbet som väntar!! Jag är bortskämd med en arbetsgivare som för står sig på det här med friskvård = fysisk träning!! 

Så i morgon börjar jag med att få en föreläsning av Fredrik Wandus i ämnet "Pulsbaserad träning" för att sedan köra Booty och CX pass under morgondagen dock med lite "vanligt" arbete oxå.... 
För att sedan på Torsdag börja dagen med Mirjam Ekstedt som föreläser om "Strategier för återhämtning i ett stressat arbetsliv" efter detta intressanta ämne, väntar ett Core och ett längre löppass. 

På fredag kör byggverksamheten igång igen och om det går bra, kanske tiden medger, att jag springer halv maran men.... vi får se, arbetet måste vara klart, för sedan kommer köksinredningen.... Det är inte alltid man styr över tiden själv....
Fortsättning följer 

1 kommentar:

  1. Båda föreläsningarna lät ju grymt bra! Gillar arbetsgivare som tar friskvård på allvar.

    SvaraRadera