fredag 13 april 2012

Fredag den 13

Äntligen fredag!! Började dagen med två härliga pass CX och SpinnX i dag med Emilia som vikade (verkar vara många som är sjuka just nu). Äntligen fick jag känna mig 100 igen. Ingen vadmuskel som protesterade inte någon känning av benhinnor. Det var nog ett tydligt tecken på överansträngning i min iver att få km i benen under påskhelgen som jag drabbades av i början av veckan. Efter att ha den där härliga välbehags känslan från passen var det dags med dusch, då hände någonting som jag aldrig råkat ut för, nämligen följande;

Står i duschen och tvättar mig. Plötsligt träffar duschstrålen min Barnängens duschshampoflaska. Den välter, för att inte duschtvålen skulle börja rinna ur och ner i golvbrunnen tar jag foten och skjuter flaskan åt sidan, så den ligger med flasköppningen uppåt set från golvbrunnen och sköljer av mig tvålen. Klar för torkning och påklädning. Vad händer då?! Jo jag märker att det är blod på golvet utanför mitt skåp. Tittar mig om kring men ser ingen som är skada. Tittar då själv på mina ben och fötter ser ingenting. Jaja, tänker jag. Börja att eftertorka och ska börja klä på mig, Då ser jag, att det är jag som blöder på stortån. Jag kollar om det var något i duschen som jag kan ha skurit mig på men konstaterar att detta är omöjligt. Utan inser direkt att jag har skurit mig på flaskan som jag flyttade med foten.  Som ni ser på bilden nedan så är kanterna på korkens ytterkanter väldigt spetsiga nästan knivblads liknande.......
Så det är för mig en gåta att man som konsument skall lyckas skära sig på en flaskkork! En produkt som säljs i tusentals varje vecka i våra affärer. Varför gnälla om detta?! Jo själva skärsåret är nästan 1,5 cm långt skärsår och relativt djupt att det är svårt att acceptera att en produkt får säljas med så farliga flaskkorkar. Nu var det på en vuxen men nästa gång kan det vara på ett barn som riskerar att skära sig. Då produkten används av alla åldrar och det kan ju vara även fingrar som kan komma i vägen..... 
VARNING! för Barnängens Duschshampo flaskor!!! 
Jag är inte den som brukar gnälla men den här gången kommer det bli ett mail till tillverkaren Barnängen ang denna flaska!!!! 
Fredagen den fortsätter nu med en "bultande" tå som har rengjorts ett par gånger men blöder fortfarande dock inte liknande mycket.
Jag passar nu i stället på att fira min äldsta dotters födelsedag, Grattis Sofie! sittandes i stolen tillsammans med familjen och tittar på de som kan röra sig.... Löppass i morgon?!!....
Vad tror du!....






1 kommentar:

  1. Aj, aj,aj det sista man räknar med att skära sig på ju! Galet.
    Skönt att benhinnorna känns bättre.

    SvaraRadera