lördag 10 mars 2012

VÅR Lördag....

Äntligen ut på grusvägarna igen. Med härliga steg började distanslöpningen idag men efter bara knappa 2 km var benen inte med, de var som svälda korvar. Irriterad och förbannad fortsatte jag men insåg att det var bättre att vända hemåt än dra på mig någon form av överan-strängning. 
Luften och underlaget perfekt å så ett par ben som inte vill.... Vad jag blir irriterad, gissa hur mycket jag önskade att det fanns en massör som kunde kasta sig över mina ben och trycka till de där j_ _ _ a musklerna som tycks vilja styra. Istället blev det som sagt hemåt och vårstädning på tomten iform av att klippa äppelträdet så det inte ränner upp mot himlen utan ger frukt till sommaren i stället. I morgon kommer det bli en ny match där jag är vinnaren och benen får lära hänga med.    

1 kommentar:

  1. Hoppas löpningen går/ gick bättre idag? Själv ska jag inte ut förrän lite senare och hoppas verkligen inte att det blir en repris från sist! Jag ska också vinna.

    SvaraRadera