lördag 23 februari 2013

Vilodag


Hur länge sedan fick man en riktig sovmorgon! Det fick jag och familjen idag. Utvilad och harmonisk ja tills alla dessa måsten kommer. För förhoppningsvis så är de över nu. För resten av dagen kommer jag bara göra mina egna saker.... sk "egen tid".

Reflektion över veckan som har gått gör att jag vill kosta på mig denna tid. Träningen har varit inte som jag önskar då min fotled har krånglat.

Det går att träna men det går inte att göra allt för avancerade rörelser tex sidorörelser med hopp eller balans. Booty passen ger mig inte full valuta just nu då foten lägger av då det finns ingen kraft i musklerna att stödja upp fotleden.
Däremot så har spinnings passen funkat något så när men inte utan stöd på leden. Dock så fick jag till ett bra pass i torsdag då jag äntligen kom iväg på Jennys pass. Ett 60 min spinnings pass där fokus var på intervaller. Som vanligt levererades instruktioner och musik på ett proffsigt sätt. Var duktigt trött efter passet och veckan som jag hade bakom mig.

Resultatet med rådande tids och fysiska status får man väll acceptera men nöjd är jag inte. Så till veckan så ska jag fortsätta att träna fotleden så den blir mer stabil men fy för rackarna vad tråkigt rehab träning är.. Men jag vill inte tappa fart med min träning då löpningen måste få mer tid igen då det är dags att lägga tonvikten på den igen inför sesongen som väntar.

Ha nu en skön helg och glöm inte din "egen tid"!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar