måndag 4 februari 2013

Små, små rörelser ska ge stora resultat.....

Med de orden så gav vår hälsopedagog startsignalen för mig att komma igång med min rörelseträning. Inte första gången jag har orden "- att du måste träna mer rörlighet...". Ja jag borde veta bättre men det har varit lite si och så sedan Hanna Tigerstrand-Wejlemark hade "klona"i mig och gav mig inte en chans.  Sedan har ett par andra instruktörer och massörer förmanat mig att börja. Men som en trotsig unge så har jag "struntat" i det trots jag borde veta bättre så nu är det bara att bekänna färg...

Nu i kväll kan jag konstatera att de där små rörelserna har mer påverkan på musklerna än vad jag trodde och vill minas att de skulle ha... Jag har kapitulerat nu skall det bli bättre balans på rörelseträningen 2 - 3 pass utöver den träningsplan som ligger i veckan skall in. Det kommer att gå då jag lägger in dessa övningar i samband med  träningspassen samt att jag kommer köra balansövningar, balansplatta,  på jobbet framför skrivbordet. Fasen vad bra det är med höj och sänkbara bord. Nytta och samtidigt fys utan att behöva lämna arbetsplatsen!

Det finns bara möjligheter det gäller ju bara förmå att nyttja dem rätt bara! Förhoppningsvis så kommer jag bli starkare på min vänstra sida då jag kompenserar mycket på min högra. Smidigheten och rörligheten kommer med på köpte så här skall det laddas. Resultatet ett längre steg i slutänden och en bättre kilometer tid oxå!  Jag kommer att skriva om mina små små rörelser mot det stora resultatet.

I morgon väntar ett löpbands pass. Foten känns inte riktigt återställd men ömmar inte längre i leden så  morgondagen kommer få visa om det blir ett distans eller ett back pass. Håll tummarna att det funkar!

1 kommentar:

  1. Säger bara, testa FM passet som ligger 16.55 på tisdagar! Perfekt rörlighetsträning.

    SvaraRadera