onsdag 11 juli 2012

Tre dagar.... och vänta....



Nu börjar det kännas och det börjar bli ett faktum.... Så här dagarna innan så känns det lite overkligt men ändå så är det snart dax!!! För dig som inte har greppat vad jag skall göra på Lördag så skall alltså jag springa, nåja ta mig runt 1912 års OS marathon bana i Stockholm. Jag hoppas att nära och kära som är i Stockholm är ute och hejar på oss alla jubileums löpare. Vi lär var runt 12000 som är anmälda till start. Jag kommer att starta i den tredje startgruppen dvs kl 14.08 så beger jag mig iväg från Stockholm stadion. Banan och vad man kan stå och heja på samt vad som händer ut med banan kan du läsa på länken.http://www.jubileumsmarathon.se/start/content.cfm?Sec_ID=3808&Rac_ID=169&Lan_ID=1  Det är en mycket tuff bana som väntar så några tider kommer jag inte "hinta" om! Det kommer bli otroligt kul att få springa denna tävling och även få vara med om historiska upplevelser och även skriva in sig i historian, om Stockholm OS Jubileums marathon 2012. För det lär säkert dröja 100 år till nästa möjligheten ges igen dvs runt 2112 tidigast......
Den efter traktade medaljen, som jag hoppas att få erövra!....


Bilderna är lånade från jubileumsmarathon officiella webbsida.



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Känns skönt att få stöd från dig, för nu så är det pirrigt, hade jätte svårt att sova natten till idag. Skönt att det är fredag imorgon och sedan.... startnr 5952. Webb-TV kommer att sända direkt från tävlingen med start kl 13.40 via Marathon.se om tid finns!

      Radera
  2. Hoppas det blir mara-väder på lördag nu då! Ha skoj och njut av upplevelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli jätte skönt och kul och jag lovar ska njuta så mycket som går : ) (Kanske uppehåll som omväxling!!)

      Radera