måndag 30 juli 2012

Hemma igen...

Ja då var man hemma igen. Du som har följt mig kanske har anat att jag har varit på "annan" mark. Familjen och jag har tillbringat 10 dagar på Öland. Denna svenska ö som är så fantastisk spännande. Varannan dag så stod det löppass på mitt schema och det varierade hur långa löppassen skulle bli i denna idylliska löppar ö. Till och med så fick jag igång nästan alla i familjen att ut och gå medan jag stretade på med min löpning. Vi campade vid en camping vid Löttorp och hade 5 meter från vår husvagn starten på löparspåren... Närmare kan man inte ha!  
Dagarna går alldeles förfort när man  har det skönt och underbart en ända dag med grådis, sådan där öländskt, som är så skönt ändå, du vet den där härliga värmen! Kan bara konstatera att vist är Sverige fantastiskt! Dock är vädret oberäkneligt men "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Men som sagt, inte hade vi otur varken med vädret eller värme, långt mindre med kläderna, ja dom behövde vi inte ha på oss.... Badade i havet varje dag, inte någon dag under 22 grader i havet. Finns bara ett ord, underbart!
Träningen nu ända fram till Stockholm halv marathon, är varannan dags pass. Se veckans träningsplanering.


Hur ser din träning ut framöver?


Njut av bilderna, Öland 2012, Löpar ön, inte alls långt bort från dig!!



Kväll pass på stranden



Starten på löparvägarna, 5 meter från husvagnen!
Strateg är man ju inte för inte...
Löpspångar ut med stranden, oändliga kombinationer!










4 kommentarer:

  1. Halkade in här via Livskrafts blogg.
    Jag, som du, tränar för Stockholm halvmara i september. Följer du också programmet på maratons hemsida? Verkar väldigt likt mitt:-) hälsning Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Vad kul & trevligt att du halkade in.. Nej jag kör ett eget program nu som baseras på principen "Lätt-Medel-Tung" vecko träning. Med inriktning just nu, på löpning inte så mycket styrka eller smidighet. En träningsvecka just nu börjar med ett intervall löppass (olika distanslängder beroende på vecka) därefter lätt löpning med ett backpass samt ett riktigt bra och långt distanspass under helgen.
    (Varannan dags träning under lätt och medel veckorna. Den tunga veckan så blir det två vilodagar efter backträningen innan distanslöpningen)
    Inför Jubileums maran i Sthlm, följde jag bitvis Anders program på Marathon sidan men det krävdes både tid och planering att hinna med arbete, hem och familj samt friidrotts träningen samt min egen träning..

    Hoppas att du följer min blogg och att du kommer åter med hur din träning går och "rullar" på

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska omgivningar du kunnat njuta av under dina löpturer. Och resten med sol och bad varje dag låter ju minst lika bra.

    SvaraRadera
  4. Ja batterierna är uppladdade inför hösten! Nu får man harva på sina vanliga vägar och stigar samt ha minnesbilderna i huvudet i stället!....

    SvaraRadera