tisdag 3 juli 2012

I morgon 10 dagar kvar till start

I dag tisdag tog jag mig en vilodag. Kroppen kändes inte riktigt utvilad från gårdagens löppass i Lkpg. Passet blev ett längre pass och jag konstaterade att i Lkpg där blåser det alltid motvind hur man än springer. Jag passade på att springa vid 11.30 och konstaterade att lika mycket som det blåste så var värmen där och hjälpte till. En påminnelse att man måste dricka ofta när det är denna typ av väder, då kroppen kyldes ner utav denna förrädiska förhållandena av hög värme och måttlig till kraftig vind. 
Var var vattnet då!??..... Ja de hade jag inte med..... vilket jag fick lida av. 
Bestraffningen kom genom att det var inte samma glädje i löpningen och en flasch tillbaka till Sthlm Maran 2006 när det var +32 grader i vid starten och temperatur var aldrig under +29 i skuggan under hela loppet och det handlade mer om vilja än löpning. Tankarna snurrade ordentligt, kommer det bli lika nu den 14 juli, fler har börjat prata om "Ryss värmen" som ska komma efter kommande helg. Jag är inte den som inte vill ha värme och sol men inte då jag skall springa, det kan komma på söndagen den 15 juli kl. 09.30 tack! Kan ni fixa det SMHI annars så vill jag få vädret från era kollegor på YR. För de tycks klara av det där med väder bättre....


Resultatet av gårdagens slarv var att jag har sovit dåligt i natt och vakande 1,5h förtidigt och trodde kl var mer och jag hade försovit mig... Ha, ha, ha vad jag kände mig kul när jag hade klätt på mig och resten av huset var knäpp tyst. Vad var alla, jo de sov så skönt. Kära hustru undrade om jag var dålig.... Vad säger man!     -nej jag gick bara upp och kläde på mig för jag frös.... Rakt ner i bingen igen för att somna och sova som bäst när klockan sedan behaga ringa på rätt tid. Upp, ja inte med någon större fart sedan trött och yr något som har varit mantratt under dagen... Gissa vem som lägger sig tidigt i kväll.
I morgon väntar minst 10km  kanske längre beroende på väderförhållanden och att jag har vatten med mig. Man lär sig av misstagen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar