fredag 27 maj 2011

Dagen efter....

Fredag morgon... jag vaknar alldeles för tidigt och är hur pigg som helst, så typiskt mig när jag nu hade chansen till en sovmorgon. Drog iväg ett par sms som säkert fick mottagarna att fundera om jag är aktiv dygnet runt...

Det kanske var energin från gårdagen som fortfarande  fanns kvar i kroppen. Torsdags programmet bestod av att jag förberedde de 2 kommande veckornas tjänsteresor  samt utbildnings passet på em, för att till lunchen ta mitt favoritpass med Jenny. Vi var 9 gamla kunder som nu fick bekänna färg.
Det blev en aktiv intensiv 45min Spinning, innehållande intervaller men det blev några tunga backar ändå, när vi trotsade lite. Jenny kontrade med några extra långa intervaller som straff.... Vad "go" hon är, det var med glimten i ögat när vi pressade oss till max. Just då när benen var mer fyllda med bly och slagg som jag kom på att tänka att, om ett par timmar skall dom här benen ta mig runt 5 km på Blodomloppet.
Bilden hämtad från Corren
Med en viss tvekande om min fot skulle hålla att springa asfalt så kände jag att det kommer att funka konditions mässigt.
Kvällen kom väl på plats in fanns stämningen och allt kändes bra. Vi var 6 lag anmälda från jobbet. Laget blev ett ihop plockat lag pga av sjukdom men vad gjorde det vi var där för att synas och ha kul. Vilket vi alla hade. När jag kom i mål på en medioker tid 30,33 kändes det ok.

Jag tog det mycket lugnt och skulle säkert kunnat haft en tid runt 25min utan att varit trött. Det här lovar bra framöver. Foten höll men det var lite ömt efter jag väl satte mig och mumsat i mig den gemensamma matkassen laget fick av arrangören.  Gissa vad förvånad jag blev när jag konstaterat att jag hade vunnit pris under tävlingen, 4 st stora vinglas på fot!! Vilken avslutning på kvällen. På trötta lite ömmande ben åkte jag hem till sängen

Samkvämet efter loppet med de tappra

Dagen i dag består av vila men ett pass core i kväll, kommer det säkert att bli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar