söndag 31 mars 2013

Återvändsgränder .....

Ja nog har det varit återvändsgränder i helgen......
Idag kände jag mig redo att försöka springa ute i moder natur men... Våren tycks med flit dröja. Var det inte lervälling och bottenlöst så var det vatten fylld svall is och vinterväg. Ett underlag som jag normalt sett skulle klara av men inte nu med en fotled som är som den är.

Första delen av löppasset rullade på fint med torr asfalt som bytes ut till småskitig grusväg .
Sen bytte underlaget förutsättningar vilket min fot inte gillade det blev lite för halt och springa utan broddar på skorna. De låg hemma och inte gjorde någon nytta men skam den som ger sig, en sådan här underbar vacker dag som det ändå var.

Hade man haft en filmkamera med så hade min löpstil varit värd att beskåda. Inga benbrått i alla fall. Foten fick betala med en ny sträckning men det funkar bra ändå att springa! Hälsenan protesterar inte så mycket i kväll, så det blir att fortsätta med excentriska töjningar.

Det är väll själva tusan att våren skall jävlas men snart kommer det bättre tider, för nu är det ju sommartid och vinterperioden blir ett minne blott!

Ha en fortsatt trevlig påsk och glöm inte nu alla påskkäringar, att återvändsgränder, möjliggör nya vägar!

2 kommentarer:

  1. Krånglar foten fortfarande?

    SvaraRadera
  2. Japp, börjar misströsta ... gör mina försök att springa men.... Så det får bli Spinning ännu ett tag.

    SvaraRadera