måndag 18 mars 2013

Träna vidare men......

Så då var det lite nya förmaningar och nya rehab övningar som väntar... Det som var mest positivt är att det inte är någon hälsporre utan det handlar mer om en "ren" inflammation i hälsenan.  Två excentriska övningar om 3 set x 15 reps under 12 veckor som väntar! Förhoppningsvis så som kommer det göra underverk.

Min nya följeslagare, se bilden, den närmaste veckorna är en bit tejp som kommer hjälpa mig att avlasta hälsenan. Känner mig lite tveksam att tejpen ska kunna det men naturligtvis så skall det inte sågas utan testats.

Tejpen skall möjliggöra att jag kan träna vidare mina ordinarie pass. Dvs ingen utebliven träning!!

Så nu skall det bli spännande att se om Booty och CX passen funkar. Att spinning funkar, det fick jag ok vid dagens tidiga morgonpass. Så nu skall vi köra på vidare så får tiden visa men jag hoppas att komma igång med löpningen snart igen!

Till tuffsad, men skam den som ger sig......
Är det någon av er som har erfarenhet av rehab tejp !

1 kommentar:

  1. Aldrig testat, men sett många som sprungit med det. Ska bli spännande att höra vad du tycker om den.

    SvaraRadera