lördag 21 januari 2012

Tidig lördag morgon i Örebro

Godmorgon! 


Sitter på konditori Vasa i Örebro och summerar veckan som gått. Veckan har farit fram, 5 pass på gymmet, ett löppass samt massage det känns helt ok! Av passen så har jag fått vara med om 3 reliser, Bodybalance med Jessica i Stockholm och CX-5 samt Booty med Kristin i Linköping.


Lånad bild från Jessica Carléns blogg









Om vi börjar från början så var det massagen och Bodybalance som öppnade upp veckan. Vad jag njöt och jag kan konstatera vad jag saknar just Bodybalance passen, som jag gick på när jag var i Stockholm och arbetade. Ett stort varmt tack till dig Jessica för att jag fick smyga med på passet! Det var sjukt underbart att få starta en dag med ett detta pass. Avslappnad och i harmoni fortsatte dagen med seminarium på KTH som var mycket intressanta och givande.


Väl hemma igen så var det dags med de två andra reliserna som Kristin presenterade. CX 5 började vi med, ett riktigt roligt och bra pass (med bra musik) som verkligen tog på kroppens muskler.  Direkt där på fortsatte vi med Bootyn. Det passet var också bra, som tog hårt på benen på mig. De var ju redan ansträngda men nu fick musklerna vrida ur det sista av muskelfibrerna. Ett skönt pass det med men CX tog priset denna gång!! Jag åkte hem med en välbehaglig ömhetskänsla i kroppen. På vägen hem bestämde jag mig att köra även morgon passet med CX och spinning.


Jag körde igång med CX:n igen, passet passar mig som handsken,  Kristin undrade om det fanns träningsverk och det hade jag men inte så farligt ändå inledningsvis. Men efter passet så fick jag betala med kompakta muskler på framsida lår och vader. Tanken slog mig att det skulle säkert sköljas bort under och efter spinningen. 


Men dom små hornen växte upp under spinning passet, då temat var konditionsträning med intervaller. Jag kunde inte hålla igen då vi fullkomligen lyftes fram av en duktig instruktör som verkligen manade på oss, att ta fram det där lilla sista kraften som fanns kvar. Totalt manglad kände jag mig efter passet och det där 5km passet jag hade planerat på em fick stå tillbaka.


Ja som sagt, semlan och kaffet nu på morgonen här i Örebro smakade mer en bra, nu när jag sitter här och summerar veckan  och samtidigt väntar på min dotter som tentar av en psykologi tenta på Universitet. Dagens träning går i vilans tecken men i morgon så ska det bli ett löppass igen om inte "Kung Bore" har slagit till, som SMHI pratar nu om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar