lördag 14 januari 2012

Det finns hopp!


Första hela veckan efter alla helger har nu nått sitt slut, ja nästan… Veckan har varit intensiv med långa dagar. Jag har ändå lyckats få in 3 pass, färre än vad som jag hade räknat med, men en bra upptakt efter ledigheten.

Tisdagen blev det ett distanspass på 5 km i tävlingsfart. Var lite seg i kroppen men det släppte efter ca 1,5 km. Resterande sträcka rullade på men kroppen var inte riktigt vaken det fanns mer att ge det kändes.

På onsdagskvällen så tändes det ett nytt ljus och med det förväntningar inför våren. Det har varit en period under hösten där det har varit lite ojämnt med bra spinning pass (har blivit kräsen på duktiga instruktörer, tror jag).  Men som sagt, vi fick oss nu, äntligen, en riktig åktur. En för mig nytt ansikte på instruktörsadeln. Ett riktigt krutpaket som levererade ett mycket väl igenomtänkt pass samt med inlevelse och energi. Det var riktig kul att känna sig väl utpumpad och få känna den riktiga träningsglädjen igen!

Nu vädra jag ”morgonluft” igen, Anna H är en instruktör som kommer att dra publik! Jag hoppas att hon blir kvar som instruktör, för här finns kunnande!  Duktig att instruera och inspirera oss trampande. Jag säger bara, ”- Mer av denna typ av instruktörer!” Ett stort tack till dig Anna, jag ser fram mot de pass som jag kan få vara med och köra.

Å så var det ett nytt år igen… och det märks för nu har alla ”nyårslöften” hittat till gymmet… Naturligtvis trevligt och bra men… måste man ta t.ex. ett 75 minuters pass som bland det första man gör och dessutom köra som en galning de första 10 minuterna, för att sedan inte varken orka eller kunna föra sig, dvs. inte prata sönder  passet hur trött man är.  Lycka till nu alla ”nyårslöften” så länge det varar… Jag hoppas att ni hänger med under en längre period än 5 veckor men det blir väll som vanligt.

Torsdagen blev en dag som träningen fick stå tillbaka pga. arbete. Men fredagsmorgonen gav mig möjligheten att köra en lätt intervall över 5 km med fartökningar hela distansen. Det kändes befriande att få fredagsmorgonen släppa loss löpningen efter denna intensiva vecka med tidiga och mycket sena kvällar.

Kommande vecka så hoppas jag att det blir bättre förutsättningar ordinarie veckopass börjar igen  och alla kommer in i ordinarie ”lunk” så vardagen kanske kan bli stabiliserad och att träningen går efter plan.

Ha de bra och ”Kip on moving!” 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har möjlighet att komma när jag instruerar denna terminen torsdagar, fredagar eller söndagar! Kul att den nya tjejen var så pass bra! Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Härligt då kommer vi trampa snart igen

    SvaraRadera