lördag 3 december 2011

Stolt som en tupp

Debut för min yngsta dotter i friidrottstävling, inte bäst men en bra debut för henne i hennes framtida friidrotts karriär. Alla har vi börjat någon gång. Vilja att prestera och att var bäst samt att barn brukar spänna "bågen" mer än vad den håller för. Det är allt för vanligt men denna unga dam säger till mig hur lugnt och samlat som helst, " - jag ska bara ha roligt idag och om jag kommer sist så gör jag det, för jag vet att jag kommer bli bäst, om några år och sedan ska jag bli bättre..."


Vad säger man, snacka om stå på jorden och veta vad man kan och förmår men ändå ha mål framför sig.


Jag är stum av förvåning. Vist så påverkar man sina barn men ändå så påverkas dem av gruppen och sin egen vilja  vara bäst men självinsikt och målmedvetenhet det är bara vinnarna som har, dvs de som vill nå sina mål!


En sådan här dag som denna smälter man som pappa och mamma och bara njuter. 
Hur det gick? ja hon vann inte men hon hade kul och kom sexa i hennes första riktiga friidrottstävling!


GRATTIS  HANNA!!  Själv ska jag försöka hinna med en kort intervall löpningspass imorgon söndag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar