fredag 10 januari 2014

Rätt eller fel...

Min första arbets-/träningsvecka på året har verkligen gått i rehabspåret. Tre behandlingar som har gett "hopp" om en fungerade rygg så småningom om . Tisdagen innehöll ett besök hos naprapat Johan, som fullkomligen körde över med ångvält. Det kändes som jag hade blivit manglad, hela jag kände mig som ett blåmärke. 
Det resulterade i en massage på onsdagen, vila torsdag som gjorde väl, kände mig på väg att bli som en "hel" människa igen. 
Idag fredag, "rätt eller fel" så körde jag ett CX pass och därpå efterföljande spinning (2 x 30) och konstaterade att rörligheten i korsryggen var lite bättre men långt ifrån normal.... 
Fick ytterligare en behandling av Johan och på senare delen av eftermiddagen kom den där ömma "blåmärkes" känslan tillbaka. Trötthet och lite grinig lämnade mitt arbete. Åt en underbar god middag som familjen fixat, fick ett glas rödvin och nu känns det som att lampan slocknar snart... 
Trött, öm i hela kroppen och lite "depp", på att jag inte kan köra för fult. Hoppas nu att helgen ger kroppen vad den behöver dvs en aktiv vila och att nästa vecka ger mig möjligheten att börja försiktigt att köra mina pass enligt träningsschemat.
Men just nu känns det som oceaner av hinder som måste passeras innan man kan börja träna normalt igen. Det passar mig inte då jag blir otålig när jag inte får min träningsdos... Det tar emot att erkänna att man måste lyssna mer på kroppen nu, än vad jag har gjort tidigare. Nu väntar sängen och en god natts sömn hoppas jag.

Tack alla ni som är med mig och stöttar och inspirerar mig i min träning och uppskattar Er alla!!

1 kommentar:

  1. Hoppas du är fit for fight snarast!! Håller tummarna att helgen ger dig välbehövlig återhämtning.
    Trevlig helg

    SvaraRadera