söndag 30 december 2012

Årets sista pass kunde varit bättre....

 

Så var 2012 års sista ledarledda pass avklarat, ett pass som kändes malplacerat och bara fel. Vart då? Jo i "lilleputt" staden Nyköping, långt, långt borta från kvalitet.....
Jag vill inte bli uppfattad som grinig och tjurig men ibland måste man säga sin mening om vad som är bra eller dåligt!

Anmälde mig till ett pass som utannonserades att vara 90 minuter spinning och som jag frågade särskilt om att det var så. Svaret var ja, så var det...men som i verkligheten var 2 x 45 min kombo (Body pump och spinning).  Tror du att jag jublade.... 

Resultatet blev att jag körde 45 minuter själv i en tom sal med egen musik! Jag kunde inte köra med anläggningen för det skulle kunna störa... Vem?!! Skitsamma, pluggade in mina öronsnäckor och rev av ett riktigt ilsket, eget, pass med Tabata intervaller. 

När väl spinning passet hade börjat trodde jag att jag hade kommit till ett Caffe ! För inte var det någon spinning.. mer någon form av motionscykling... ilskan växte hela tiden. Instruktörens ironiska stil och sätt att leda passet gjorde mig så förbannad att jag avslutade passet med att tala om för instruktör om hur ..... dåligt hela passet var och det sättet som jag hade blivit bemött med, från början till slut. 
Ett gym som jag har varit kund vid, en gång i tiden och då höll en hög klass med duktiga instruktörer som nu, har blivit ett gym för "övre medelålders gäng för inbördes beundran".

Inte en gång till, kommer jag att sätta min fot på detta gym. Jag är van att komma till gym som har kvalitet, instruktörer som har kunnande, utrustning som fungerar och ett välkomnande bemötande oavsett när på året och vem eller vilken ålder man har.

Nu längtar jag till att vardagen skall komma åter, så man kan komma igång med den träningen på "hemma gymmet" som jag är van vid. Det är nyttigt att prova andra gym för det är då, man inser hur bortskämd man är.  

Resten av dagen idag så skall jag återhämta mig och försöka ändra utseendet  på min blogg sida!

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar