lördag 15 december 2012

Å så var det dags för en......

Förkylningen ...... 

Vad det är skönt att det hela tiden är något som "händer"... Vist är det så men sjukdom och liknande vore skönt att man fick slippa. 
Veckan som har flugit förbi har gett tre egna pass. Reliser på CX och Booty, upplevde att de båda passen var lite tama... Men ödmjukhet råder, de kommer säkert ge mer och kännas lika så. Sedan blev det också ett spinning pass som pressade ut all kraft.
(Stort tack Jenny)
Jag vet inte om jag har någon teknisk stör utrustning på mig men ÅTER igen, så funkade inte head-setet vilket ledde till att instruktörens röst tog slut efter ca 20 min. Det finns inget annat än att säga: Vad fan skall det vara så svårt att få fram nya head set!! Nu är det fem veckor som det är hela tiden återkommande problem... (en gång är ingen gång men nu....)
Respekt! Mot vem? ja inte mot oss kunderna i alla fall. Dessutom betalar vi för en produkt.  SKÄRPNING!!! till det nya året.
Men man kan ju hoppas på att Tomten hör oss alla, som önskar våra kära instruktörer, riktig utrustning som funkar! Kanske skulle det vara en arbetsuppgift för receptionens personal att kontrollera den teknisk utrustning så den fungerar inför passen! Kontroll är inget farligt, det handlar om kvalitetstänkande och omtanke!

I går fredag så kände jag att något var pågång, "kanske en förkylning"... Mycket riktigt så har undertecknad fått en härlig sådan. Något Funktions pass för mig på World Class nya anläggning i Katrineholm blev det inte. Utan mina friidrottande ungdomar körde så mycket mer. Såg förbannat roligt och jobbigt ut! Måste prova det själv så fort jag blir frisk igen! Anläggning kommer säkert bli mycket fin, när den kommer vara färdig upprustad till våren. Ett bra alternativ på hemmaplan kanske växer upp...

Så tiden fram till nästa pass kan köras, får bestå av att läsa senaste tidningen av aktiv träning som tar upp vinterlöpning samt att jag själv ska göra en träningsplanering för näst kommande år. Jag hoppas att kunna köra något pass till veckan som kommer.. 

En förkylnings grinig krigare har sagt sitt ord!

2 kommentarer:

  1. Bra ord det där! Synd att du drabbats av förkylning dock, men som sagt det kunde ju vara värre än så! Hoppas du kryar på dig fort så du kan hoppa upp på spinningcykeln innan jul! Ha en bra söndag och ta hand om dig och din familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag börjar själv misströsta och vad skall då ni instruktörer göra! Jag hoppas att kunna trampa innan jul om inte så får det bli löpning inne... För på utsidan är det skridsko åkning som gäller på vägar och på de få trottoarer som finns i området. Förhoppningsvis mer snö och kyla, oj vad säger jag, kan ge löpning ute en chans för mig som älskar snö..... ha ha
      Ha själv en bra söndag du med alla!!

      Radera