onsdag 20 april 2011

Träningsvärk....



Oj vilken vecka! och än är den inte slut.... Började måndagen med massage. Konstaterade att jag hade lite ärr bildning i ena ljumsken. Men med massörens hjälp så släppte det onda. Blev riktigt trött och väl månde efter massagen. Tisdagen skulle och blev en tuff träningsdag. 06.46 drog jag igång med 45 min spinning med 10 likasinnade. Instruktören var och blev ännu mer taggad då vi alla gav 100% från start. Med darrande ben och kropp var det skönt att bubbla lite efter passet.

En administrativ dag väntade för sedan ta slut vid 16.30 och pass 2 för dagen väntade, dvs 60 min spinning. Kände mig relativ bra i kroppen från morgonens urladdning. Att det väntade ytterligare en tufft backig pass hade jag igen aning om, vilket var tur. Passet kostade både vilja, kraft och svett. Efter passet kändes det som all kraft var bort blåst, satt i bubblet länge vet inte hur länge...

Onsdag, idag, dags för veckans pass för ben och rumpa. Anneli en av instruktörerna som kör Booty och Core tog emot oss på lunchen, träning inför kvasten.....va menade hon...Körde igång trots tisdagens tuffa träning kändes kropp och ben bra, i ca 5 min........  sedan kom träningsvärken. Jag har kört dom här passen sedan i februari men jag måste erkänna att det finns muskler uppenbarligen som väcktes från sin lugna tillvaro. Oj, oj, oj vad benen gör sig kända nu på em. Imorgon får vi se om det blir enl. plan dvs 45 min spinning igen eller om det blir något annat mer lämpligt. Gissa om sängen kommer kännas skön ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar