söndag 2 juni 2013

Helgen som bara försvann

Vilken fys helg det blev. Det som var planerat att fixa med inne det finns kvar då jag fick 4 kubikmeter med gårdsgrus en vecka tidigare... Detta konstaterade vi när vi väl kom hem från stadens inköps tur. I ett ihållande regn äntrade jag högen och började fördela ut gruset. Jag fick ett riktigt fyspass vilket jag idag känner i höger underarm, inte att bli förvånad över, först handösa och därefter kratta ut över ytan. 

Dagen idag har bestått av att klippa gräs och klippt två året runt buskar som hade stort behov av uppfräschning...Därefter övningskörning med döttrarna två.... Söndagen har verkligen susat förbi.

Till veckan så ligger  arbetsschemat annorlunda så det kommer bli spännande om det går i lås med den tänkta träningen. Förändring är alltid nyttiga och ger en alltid möjligheter, om man vill ta för sig....

2 kommentarer:

  1. Full fart. Jag förstår att grus ösandet gav träningsvärk, det är ju inte direkt något man gör varje dag.

    SvaraRadera
  2. Ja träningsvärk av bästa sorten blev det.... En liten vink att köra mer styrka men som du sa, det är inte varje dag och det lär dröja ett bra tag nu till nästa gång.

    SvaraRadera